Aby Internet był niezbędny
Telekomunikacja | Duża część Polaków nie czuje potrzeby korzystania z globalnej sieci. Operatorzy chcą to zmienić.
Urszula Zielińska
Około 40 proc. Polaków (15 mln) nie korzysta z Internetu, przy czym znakomita większość z tej grupy nie widzi powodu, aby miało się to zmienić. To jeden z wniosków przewijających się w raporcie Urzędu Komunikacji Elektronicznej o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2013 roku. Podobne statystyki prezentuje „Diagnoza Społeczna 2013". Zgodnie z nimi 30 proc. gospodarstw domowych w kraju nie kupiło dostępu do Internetu.
To m.in. dlatego operatorzy telekomunikacyjni, dla których sieć jest biznesem, starają się rozbudzać potrzebę korzystania z dostępu do tej cywilizacyjnej zdobyczy. Ich starania znajdują przy tym często poparcie urzędników państwowych, którzy wśród celów mają m.in. rozwój cyfrowych kompetencji obywateli i zapewnienie wszystkim dostępu do drożnego, szybkiego stacjonarnego Internetu 100 Mb/s w ciągu kolejnych sześciu lat. Cel ten narzuciła Komisja Europejska, spod skrzydeł której wyszedł dokument Europejska agenda cyfrowa.
Nie tylko Europa
Nie tylko jednak w UE panuje przekonanie, że to w rękach rządzących jest rozwój cyfrowych kompetencji obywateli. Badania sfinansowane przez kanadyjskie Centrum Badań Rozwoju Międzynarodowego i fundację Billa i Melindy Gates pokazują, że publiczny Internet, często zakładany również za publiczne pieniądze, jest ciągle jedynym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta