Internet na fali, zakupy grupowe pod wodą
Handel | Ten segment sprzedaży w sieci jako jedyny zmaga się ze spadkiem liczby użytkowników.
piotr mazurkiewicz
O potencjale tkwiącym w internetowych zakupach nie trzeba nikogo przekonywać. W 2014 r. według najnowszej prognozy firmy Euromonitor International e-handel nie obejmujący serwisów aukcyjnych, a tylko wyniki sklepów, ma zyskać 14,3 proc. i osiągnąć wartość 19,2 mld zł (w cenach stałych, bez uwzględnienia inflacji).
Już od kilku lat wartość e-zakupów rośnie w tempie dwucyfrowym – w 2013 r. wartość całego rynku szacowano już na 26 mld zł. Jest to możliwe głównie dzięki częstszym transakcjom osób, które już przekonały się do tej formy zakupów, jak i zupełnie nowej grupy, która także się powiększa.
E-sklepy liderem
Z danych firmy Gemius udostępnionych „Rz" wynika, że w październiku 2013 r. witryny e-sklepów odwiedzało 12,9 mln osób – niemal 20 proc. więcej niż w tym miesiącu rok wcześniej. W przypadku serwisów aukcyjnych dynamika jest podobna, ale nieznacznie przegrywają one już ze sklepami, jeśli chodzi o liczbę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta