Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Franczyza – owoc dojrzewający

31 stycznia 2014 | Leasing

Rynek | W Polsce franczyza nie tylko opiera się kryzysowi, ale rozwija skrzydła.

Choć nie ma jeszcze dokładnych danych, na koniec 2013 roku spodziewano się ponad 900 nowych pomysłów biznesowych opartych na franczyzie.

Franczyza polega na współpracy niezależnych firm, gdzie franczyzodawca udostępnia franczyzobiorcy markę i know–how, za co pobiera ustaloną opłatę. Franczyzobiorca funkcjonuje więc na bazie dobrego, sprawdzonego pomysłu na biznes.

Jak wynika z raportu PROFIT system na temat rynku franczyzy w 2013 r., ostatnie dwa lata upłynęły głównie na integracji branży spożywczej. Z końcem 2012 roku działało w Polsce ponad 24,5 tysiąca sklepów franczyzowych oferujących artykuły spożywcze i przemysłowe. W porównaniu z poprzednim rokiem liczba tych placówek wzrosła o 1800. Niekwestionowanym liderem w tym segmencie kolejny rok z rzędu okazała się sieć „abc" należąca do Grupy Eurocash. Liczba placówek tej sieci powiększyła się o 713 nowych placówek, których liczba wynosi obecnie 5300.

Choć franczyza w Polsce jest w bardzo dobrej kondycji, to jednak nie wszystkie branże odnotowują...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9752

Wydanie: 9752

Spis treści
Zamów abonament