Facebook zadowolił inwestorów
Inwestorzy bardzo dobrze zareagowali na wyniki spółki za 2013 rok, bo już połowa jej wpływów reklamowych pochodzi z reklamy mobilnej.
Kurs Facebooka poszybował w górę o blisko 10 proc. w chwilę po tym, jak firma ogłosiła wyniki finansowe za IV kwartał i cały 2013 r. Były lepsze, niż oczekiwali analitycy. Na plus zaskoczyła branżę przede wszystkim struktura przychodów. W IV kw. 53 proc. reklamowych przychodów Facebooka pochodziło już z reklam kierowanych do użytkowników mobilnych. A przecież to nienadążanie portalu za ucieczką użytkowników sprzed komputerów do smartfonów było największą obawą analityków i inwestorów.
Całorocznie przychody Facebooka sięgnęły 7,87 mld dol. To o prawie 55 proc. więcej niż w 2012 roku. Zysk operacyjny wyniósł 2,8 mld (przy 538 mln dol. rok wcześniej), a wynik netto: 1,5 mld dol. (przy 53 mln dol. rok wcześniej). Na koniec 2013 r. Facebook miał 1,23 mld użytkowników miesięcznie, tj. o 16 proc. więcej niż przed rokiem. Z tego aż 945 mln to użytkownicy mobilni.
—ele