Red Bull się pali
formuła 1 | Mistrzowska ekipa ma wielkie problemy, mechanicy walczą z usterkami.
Rewolucja techniczna w Formule 1 pożarła swoje dzieci w trakcie pierwszej sesji zimowych testów na hiszpańskim torze Jerez. Nowe technologie okazują się trudne do okiełznania, a najwięcej kłopotów mają mistrzowie świata z Red Bulla.
Wygląda na to, że czterokrotny mistrz Sebastian Vettel miał rację, kiedy w zeszłym roku po kolejnym zwycięstwie mówił przez radio inżynierom, żeby cieszyli się takimi chwilami, bo nie wiadomo, jak długo potrwają. Rewolucja w przepisach może rzeczywiście wstrząsnąć stawką.
W sezonie 2014 wyścigowe mistrzostwa świata wkraczają w nową erę. Zamiast staromodnych, paliwożernych silników V8, jeszcze z końca lat 80., samochody Formuły 1 dostały napęd hybrydowy. Jednostki V6 z turbosprężarką, o pojemności zmniejszonej z 2,4 do 1,6 litra, są wspomagane wydajnymi – przynajmniej w założeniu – systemami odzyskiwania energii kinetycznej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta