Jeśli w eWUŚ są błędne dane, pacjent powinien wyjaśnić sprawę w NFZ
Rozmowa: Anna Kozdra, p.o. naczelnika małopolska oddziału NFZ
Rz: Dlaczego pacjent może widnieć w eWUŚ jako nieubezpieczony?
Anna Kozdra: Gdy ma prawo do bezpłatnego leczenia, a system eWUŚ tego nie potwierdza, jest to najczęściej związane z tym, że Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie przesłał nam informacji dotyczącej ubezpieczenia. Z drugiej strony może się zdarzyć i tak, że ktoś nieskutecznie zgłosił członka rodziny do ubezpieczenia. Zainteresowany może tę sprawę wyjaśnić w siedzibie oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia lub jego delegaturach, składając stosowne pismo. Jeśli zdecyduje się na drogę elektroniczną, to jedynie poprzez platformę ePUAP (elektroniczna platforma usług administracji publicznej). Tylko wówczas możliwe jest wiarygodne potwierdzanie tożsamości w elektronicznych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta