Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Apteka to nie market, lecz miejsce, w którym chory ma uzyskać pomoc

31 stycznia 2014 | Prawo | Mariusz Politowicz

Apteki to nie reklamowane niekontrolowane markety z kolorowymi tabletkami na wszystkie dolegliwości. To miejsca, w których chory ma otrzymać profesjonalną pomoc. Jestem farmaceutą od ponad 25 lat. Uczono mnie dbania o chorego, a nie żerowania na jego nieszczęściu i niewiedzy.

Gdy 1 stycznia 2012 r. weszła w życie ustawa refundacyjna, powróciliśmy do świata cywilizowanych zasad. Ustawa ta logicznie i konsekwentnie zakazała reklamowania aptek i punktów aptecznych oraz tzw. punktów sprzedaży pozaaptecznej w części dotyczącej produktów leczniczych lub wyrobów medycznych.

Mimo to w mediach reklama leków jest wszechobecna. Czy wielokrotne obejrzenie reklamy leku w TV nauczy pacjenta czegokolwiek oprócz nazwy i dość ogólnikowego zastosowania? Raczej wywoła w nim...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9752

Wydanie: 9752

Spis treści
Zamów abonament