Można zmienić partnera po to, by kontynuować inwestycję
zmiany prawa | Nowe rozporządzenie unijne wskazuje, że partnerstwo publiczno-prywatne może być skutecznym instrumentem realizacji polityki spójności i źródłem kapitału dla jednostek samorządu terytorialnego.
Przepisy rozporządzenia mogą też zapoczątkować zmiany w prawie zamówień publicznych, które przysłużą się upowszechnieniu projektów hybrydowych.
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 dotyczące funduszy unijnych w ramach polityki spójności w perspektywie finansowej 2014–2020 zostało opublikowane 20 grudnia 2013 r. w Dzienniku Urzędowym Unii. Uchyla ono wcześniejsze rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006, które było podstawowym aktem prawnym w zakresie funduszy unijnych w poprzedniej perspektywie finansowej 2007–2013.
Wkład własny
Warunkiem skorzystania z dofinansowania unijnego przez beneficjentów będących podmiotami publicznymi jest wniesienie wkładu własnego do przedsięwzięcia. Takim wkładem własnym mogą być środki dostarczane przez partnera prywatnego w ramach projektu partnerstwa publiczno-prywatnego. Środki finansowe zapewniane przez partnera prywatnego mogą stanowić uzupełnienie kwot pochodzących z funduszy unijnych, umożliwiając w ten sposób podmiotowi publicznemu zamknięcie finansowe planowanego projektu infrastrukturalnego. Ponadto współfinansowanie projektów partnerstwa publiczno-prywatnego ze środków unijnych z jednej strony zmniejsza koszty projektu, dzięki odpowiedniej obniżce wynagrodzenia partnera prywatnego, a z drugiej zwiększa tzw. bankowalność projektu.
Natomiast, jak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta