To jest sieć dla świnek morskich
Internet | Szokujący „eksperyment" portalu randkowego na nieświadomych niczego użytkownikach pokazuje, co wielkie firmy robią z naszymi danymi - pisze Piotr Kościelniak.
OKCupid to jeden z najpopularniejszych portali randkowych świata. Miało z nim kontakt blisko 30 mln osób, a regularnie zagląda tam 1,5 mln użytkowników. Nazywany jest „Google randek internetowych". Choć oficjalnie nie działa w Polsce, polscy użytkownicy zakładają na nim swoje profile.
Oprócz tego, że jest darmowy, portal przyciąga chętnych specjalnym algorytmem (opartym na wyliczeniach matematycznych – reklamują się pomysłodawcy) pozwalającym dopasować do siebie osoby o podobnych zainteresowaniach, światopoglądzie i stosunku do życia.
A przynajmniej tak się dotąd wydawało. Bo pracownik sekcji analizy danych portalu Christian Rudder przyznał właśnie na firmowym blogu, że OKCupid prowadził na swoich użytkownikach testy, m.in. łącząc pary w przypadkowy sposób.
Oczywiście na takie eksperymenty nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta