Netflix przegonił HBO
W drugim kwartale wpływy z opłat za wideo na żądanie amerykańskiego portalu Netflix przewyższyły osiągnięte przez HBO.
Jak podał na Facebooku Reed Hastings, szef Netfliksa, w II kwartale portal – mający ponad 50 mln subskrybentów na całym świecie – po raz pierwszy odnotował minimalnie wyższe przychody z płaconych przez nich abonamentów niż HBO: 1,146 mld dol. Netfliksa przy 1,141 mld dol. w HBO.
„Wciąż kopią nas w tyłki, jeśli idzie o zyski ogólne i zdobywanie nagród Emmy, ale robimy postępy. HBO jest świetne, a my jesteśmy już w tej samej lidze" – napisał Hastings. Przyznał, że jest fanem „Doliny Krzemowej", komediowego serialu HBO.
Netflix, oferujący swoje usługi niezależnie od pakietów płatnych telewizji, działa inaczej niż HBO, które też ma serwis wideo na żądanie HBO Go, ale na prawie wszystkich rynkach udostępnia go tylko klientom płatnych telewizji. —ele