Trzy miasta chcą wspólnej marki
Krosno, Sanok i Jasło, zamiast rywalizować, promują się wspólnie jako Podkarpackie Trójmiasto.
bernadeta waszkielewicz
– Zmierzamy do stworzenia wspólnej rozpoznawalnej marki. Miasta już nie konkurują ze sobą, tylko się wspomagają. Można porównać to do systemu naczyń połączonych – twierdzi Wojciech Blecharczyk, burmistrz Sanoka.
Wspólne akcje odnoszą skutek.
– Z obserwacji pracowników Centrum Informacji Turystycznej, a także gestorów bazy noclegowej i touroperatorów jasno wynika, że z roku na rok powiększa się liczba turystów odwiedzających Sanok – mówi Blecharczyk.
Muzeum Budownictwa Ludowego w 2010 roku odwiedziło 85 tys. osób, a trzy lata później już 142 tys. To były właśnie te lata, gdy zaczęto promować Podkarpackie Trójmiasto.
– A to tylko liczba odwiedzających skansen. Sanok jest także stałym punktem odwiedzin wypoczywających w Bieszczadach, więc liczba turystów jest o wiele większa – dorzuca burmistrz.
Pięć tysięcy na imprezie
W Jaśle w zeszłym roku tylko podczas Dni Wina sprzedano 5 tys. biletów na degustację. A na otwartych imprezach – warsztaty winiarskie, koncerty – ludzi było o wiele więcej.
Prezydent Krosna Piotr Przytocki pokazuje badania, które prowadzono podczas ubiegłorocznej edycji Karpackich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta