Miliard złotych inwestycji w starsze centra handlowe
W przyszłym roku już połowa obiektów w Polsce będzie miała co najmniej dziesięć lat.
piotr mazurkiewicz
Centra handlowe to doskonały wyznacznik zmian, jakie – zwłaszcza w minionych dwóch dekadach – zaszły w branży handlowej. Ich liczba przekracza już 400 i wciąż powstają nowe. Jednak te już działające czeka w najbliższym czasie prawdziwa walka o pozycję na rynku. Według firmy doradczej Colliers przełomowy będzie przyszły rok.
– W strukturze wiekowej polskich centrów handlowych tych mających więcej niż 15 lat nie jest za wiele, ale sytuacja mocno się zmieni już na koniec 2015 r. Wtedy już co czwarte centrum przekroczy ten próg wiekowy – mówi Marta Machus-Burek, dyrektor ds. strategii handlowych w dziale doradztwa i rozwoju projektów inwestycyjnych w Colliers International.
W sumie niemal co drugi obiekt będzie miał już ponad dziesięć lat – czyli wkroczy w wiek, w którym wymaga ponownych inwestycji, i to często na dużą skalę. Mowa o ponad 200 obiektach, więc nawet bardzo ostrożne szacunki branżowych analityków wskazują, że w sumie na odbudowę pozycji i odświeżenie wizerunku trafi co najmniej 1 mld zł....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta