Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zagraniczna ekspansja jest niezbędna, żeby konkurować

17 czerwca 2015 | Ekonomia
Nasi laureaci podczas krakowskiej gali
autor zdjęcia: Karolina Jonderko
źródło: Fotorzepa
Nasi laureaci podczas krakowskiej gali
Dyskusja o problemach polskich eksporterów
autor zdjęcia: Karolina Jonderko
źródło: Fotorzepa
Dyskusja o problemach polskich eksporterów
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita
Najwięksi eksporterzy w województwie małopolskim, dane za 2013 rok w tys. zł
źródło: Rzeczpospolita
Najwięksi eksporterzy w województwie małopolskim, dane za 2013 rok w tys. zł
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita

Osiągnęliśmy taki etap 
w rozwoju firm, że chcąc nadal 
iść naprzód, musimy wyjść w świat 
– mówili przedsiębiorcy podczas gali „Rzeczpospolitej" w Krakowie.

Mateusz Pawlak

– W przypadku produktów, przy powstaniu których nakłady na badania i rozwój są znaczące, aby uzyskać efekty skali, eksport jest niezbędny – twierdzi Ryszard Florek, założyciel i prezes Fakro, laureat tytułu Osobowość Eksportu przyznanego przez „Rzeczpospolitą".

Jego zdaniem, wchodząc na nowy rynek, trzeba przezwyciężyć wiele przeszkód, zazwyczaj trudnych do przewidzenia. – Gdziekolwiek się pojawiamy, tam ceny okien dachowych spadają nawet o kilkadziesiąt procent. To często zaburza nasze dokonane wcześniej analizy – dodał.

Mikołaj Placek, prezes zarządu Oknoplast – też nasz laureat – uważa, że aby wejść na rynek zagraniczny, trzeba mieć jasną strategię. – Należy być w czymś lepszym od lokalnych graczy i tym konkurować – podkreślał.

Beata Wieczorek, szef departamentu eksportu Maspexu, wskazywała, że Europa jest miejscem, gdzie polskie firmy mają już ugruntowaną pozycję. – Teraz celujemy głównie w Chiny i kraje arabskie – zapowiedziała.

Konrad Tarański, wiceprezes Comarchu, zauważył, że marka „Made in Poland" jest coraz bardziej rozpoznawalna i szanowana na świecie, chociaż zmiana postrzegania polskich produktów nie była łatwym zadaniem.

Ważne wsparcie

Tomasz Salomon, wicedyrektor w Ministerstwa Gospodarki, mówił m.in. o instrumentach promocji i wsparcia eksportu w formule de minimis...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10168

Wydanie: 10168

Spis treści
Zamów abonament