Będziemy wozić auta dla Porsche
Adam Purwin | Zakup czeskiego AWT to dopiero początek. Obserwujemy rynek i uczestniczymy w kilku procesach negocjacyjnych w Polsce i za granicą – mówi Krzysztofowi Adamowi Kowalczykowi i Tomaszowi Furmanowi prezes PKP Cargo.
Rz: Po wielu miesiącach PKP Cargo udało się sfinalizować zakup AWT, drugiego co do wielkości kolejowego przewoźnika towarów w Czechach. Dlaczego to przejęcie tak długo trwało?
Nie trwało to długo, biorąc pod uwagę standardy rynkowe i skalę transakcji. Trzeba pamiętać, że do sfinalizowania akwizycji AWT potrzebowaliśmy m.in. zgody urzędów antymonopolowych w Polsce, Niemczech, Słowacji i Czechach. Decyzję ostatniego z nich uzyskaliśmy w połowie maja.
Jakie są największe korzyści związane z zakupem AWT?
Przede wszystkim w Czechach będziemy mogli samodzielnie przewozić towary na zdecydowanie większą skalę niż dotychczas. Do tej pory bardzo często zlecaliśmy tego typu usługi podwykonawcom. Finalizując przejęcie, umacniamy się na pozycji lidera przewozów węgla kamiennego w UE. Pozyskujemy też wielu nowych kontrahentów w różnych liniach biznesowych – chemicznej, intermodalnej czy przewozów samochodowych. Będziemy na przykład wozić samochody dla Porsche. Dzięki zakupowi AWT skokowo zwiększamy więc skalę działalności, przychody i zyski, osiągając zarazem liczne efekty synergii, m.in. kosztowe. Staliśmy się jednocześnie właścicielem dużego kolejowego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta