Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kto zyska, a kto straci na podatku dla handlu

10 lipca 2015 | Ekonomia
Podatek może być kosztowny dla dużych sieci
źródło: Rzeczpospolita
Podatek może być kosztowny dla dużych sieci

Duże sieci już straszą skutkami wprowadzenia 
u nas rozwiązań węgierskich. Ale spora część małych firm może wyjść na tym dobrze.

Odkąd Beata Szydło, kandydat na premiera, zapowiedziała, że gdy PiS wygra wybory i stworzy rząd, to wprowadzi specjalny podatek dla sieci handlowych. Trwają dyskusje, jak takie rozwiązanie wpłynie na branżę, w której coraz silniejsza jest pozycja wielkich sieci należących do zagranicznych inwestorów z Biedronką na czele.

Miliard czy więcej

Nie są znane wszystkie szczegóły planu podatkowego – ale padły propozycje różnych progów sprzedaży, powyżej których dodatkowe obciążenie nakładane byłoby na obroty firmy.

– Jeśli podatek wejdzie od poziomu 1 mld zł sprzedaży rocznie, obejmie on wiele polskich firm, ale chyba nie o to autorom propozycji chodzi. Bardziej sensowny byłby poziom 5 czy nawet 10 mld zł sprzedaży, który są w stanie wygenerować tylko wielkie zagraniczne firmy handlowe – mówi prezes jednej z krajowych sieci.

Mowa jest o widełkach od 0,5 proc. do 2 proc. rocznych obrotów – to poziom średnich marż w branży handlowej. Zdaniem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10188

Wydanie: 10188

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Nauka i szkolnictwo

Zamów abonament