Statki pływają na gazie
Rozpoczyna się nowa era w transporcie morskim. Paliwem będzie skroplony gaz ziemny.
Dwa lata temu świat obiegła wiadomość, że stocznia STX France w Saint-Nazaire zbuduje ogromny, 210-metrowy prom dla 2500 osób, 660 aut i 40 ciężarówek, najbardziej ekologiczny na świecie, a paliwem dla kolosa będzie skroplony gaz ziemny – LNG.
Ostatecznie do budowy nie doszło, ale idea pozostała żywa. Armator Costa Croisieres złożył w stoczni Meyer w Turku w Finlandii zamówienie na budowę dwóch gigantycznych statków pasażerskich zasilanych tym właśnie paliwem. Statki – każdy z nich o długości 337 m, szerokości 42 m i pojemności 183 tys. ton – spłyną na wodę w 2019 i 2020 roku.
Będą mogły zabierać jednorazowo 6600 pasażerów w 2605 kabinach. Do ich dyspozycji będzie załoga licząca 1647 ludzi.
Na paliwo, skroplony gaz, przeznaczone są trzy zbiorniki o łącznej pojemności 3500 m sześc.
Inny armator, Aida Cruises, też zamówił dwie podobne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta