Ile zapłaci hotelarz za utracony bagaż
Jeśli podróżnemu zostaną skradzione z pokoju hotelowego należące do niego przedmioty, to oferujący mu nocleg może być zobowiązany do zapłacenia kwoty odpowiadającej nawet stukrotności opłaty za dobę hotelową.
Przedsiębiorca (właściciel, dzierżawca, najemca czy franchisingobiorca) prowadzący hotel, pensjonat czy motel odpowiada za utratę lub uszkodzenie rzeczy należących do jego gości, np. bagażu, sprzętu turystycznego czy urządzeń elektronicznych. Nie można się uchylić od takiej odpowiedzialności, przedstawiając gościom do podpisanie stosowną umowę dotyczącą tego zagadnienia lub wpisać do regulaminu świadczenia usług, że hotel nie odpowiada za rzeczy wniesione przez gości. Bezpodstawne jest też zamieszczenie przy recepcji czy w folderze reklamowym ogłoszenia, że za przedmioty należące do gości hotel nie odpowiada.
Natomiast hotel nie odpowiada za szkodę wynikłą z właściwości rzeczy gościa lub powstałą na skutek siły wyższej. Nie można też mówić o jego odpowiedzialności za rzeczy pozostawione przez osobę przebywającą w hotelu, jeśli szkoda powstała wyłącznie z winy poszkodowanego lub osoby, która mu towarzyszyła, była przez niego zatrudniona albo go odwiedzała.
Bagaż i auto
Rzeczą, za którą odpowiada przedsiębiorca oferujący nocleg w hotelu, jest ta, która w czasie pobytu podróżnego znajduje się w samym hotelu albo poza nim, ale została powierzona przedsiębiorcy lub jego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta