Trwa szturm jubilerów na centra handlowe
Rynek biżuterii wart jest już 3 mld zł i dalej rośnie. Wciąż wchodzą nań nowe marki
piotr mazurkiewicz
Sieci dominują także w tej części handlu detalicznego i systematycznie wypierają z niej drobnych niezależnych rzemieślników. Z danych Bisnode Polska wynika, że w Polsce zarejestrowanych jest ponad 11,5 tys. sklepów jubilerskich.
– Na rynku jest miejsce na kolejne salony jubilerskie, o czym świadczą sukcesy naszych sklepów i szybkie osiągnięcie progu rentowności przez poszczególne salony – mówi Przemysław Piotrowski, prezes Briju. – Kluczowy jest właściwy dobór lokalizacji, bo w niektórych galeriach sklepów jubilerskich jest już zbyt dużo – dodaje. Firma wcześniej koncentrowała się na hurcie, teraz rozwija sieć własnych placówek.
Centra jak magnes
– Zgodnie z branżowymi statystykami w centrum z 80 lokalami jest miejsce na cztery–pięć salonów jubilerskich. Tyle teoria, w praktyce trzeba brać pod uwagę potencjał lokalizacji, zasobność klientów oraz profil i pozycjonowanie centrum – mówi Agnieszka Piekarska, dyrektor w Dziale Powierzchni...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta