Stolica bursztynu
Trudno o inny kamień, który byłby takim symbolem regionu. Bursztyn doceniany jest m.in. w Azji i na Bliskim Wschodzie.
Bursztyn w naszych salonach sprzedaje się przez cały rok, ale wzmożoną sprzedaż mamy w sezonie letnim, co jest efektem wzrostu liczby turystów – mówi Kazimierz Tomasiewicz, właściciel rodzinnej firmy jubilerskiej Jubitom z Rumi.
Polska jest dziś potęgą w produkcji biżuterii srebrnej i złotej z wykorzystaniem bursztynu. Nasz udział w światowym rynku wynosi 70 proc. A stolicą tego biznesu jest Gdańsk. Miasto organizuje m.in. multimedialne wystawy poświęcone bursztynowi w stolicach mody: Paryżu, Mediolanie i Londynie. – Tradycją stało się też obdarowywanie gości odwiedzających Gdańsk prezentami dyplomatycznymi z bursztynem – mówi Robert Pytlos, koordynator prezydenta Gdańska ds. bursztynu.