Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kupować wolno wszędzie

15 lutego 1997 | Ekonomia | HB

Kupować wolno wszędzie

Przedstawiciele Komisji Europejskiej przeprowadzili kontrole w salonach sprzedaży samochodów Opla i Mercedesa w czterech krajach Unii Europejskiej. Jak podała agencja Reutera, przyczyną "nalotów" były skargi klientów, którym odmówiono sprzedaży samochodów, gdyż pochodzili z innego kraju UE niż ten, w którym znajduje się salon. Rewidenci poszukiwali umów wiążących producentów z dealerami. Chodziło o sprawdzenie, czy nie zawierają one tzw. czarnych klauzul, uzasadniających takie właśnie postępowanie. Jeśli KE znajdzie dowody, producent może stracić wyłączne prawo sprzedaży samochodów we własnej sieci, a to oznacza straty finansowe. Poprzednio podobne oskarżenia klienci wysuwali przeciwko włoskim salonom samochodowym Volkswagena i Audi. Zdaniem Komisji Europejskiej, takie działania naruszają zasadę wolnej konkurencji. Zdaniem klientów -- warto kupować tam, gdzie jest taniej.

H. B.

Brak okładki

Wydanie: 995

Spis treści
Zamów abonament