Tablica informująca o firmie nie jest reklamą
To, że wspólnocie mieszkaniowej nie podoba się estetyka lokalu użytkowego oraz kraty w jego oknach, nie oznacza, że przedsiębiorca ma dostosować się do gustu innych.
Przedsiębiorca Krzysztof W. najpierw wydzierżawił a później kupił od gminy lokal użytkowy, w zabytkowym budynku w którym funkcjonowała wspólnota mieszkaniowa, składająca się z 11 lokali. Następnie postanowił go wyremontować oraz odświeżyć elewację kamienicy wokół lokalu oraz wstawić kraty w okna.
To nie spodobało się pozostałym właścicielom. Według wspólnoty reklamy i oświetlenie oraz jaskrawy kolor elewacji ostro kontrastuje z ceglano-szarym kolorem sąsiednich kamienic zakłócają zasady prawidłowego zarządzania, naruszają słuszny interes pozostałych właścicieli. Wszystko to spowoduje w przyszłości zwiększenie kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej.
Mieszkańcy protestują
Wspólnota podjęła więc uchwałę, w której zażądała od Krzysztofa W. przywrócenia elewacji parteru budynku do stanu odpowiadającego estetyką do pozostałych części budynku, usunięcia krat metalowych z okien oraz reklam i ich oświetlenia z elewacji budynku. Uchwała zobowiązała również zarządcę budynku do zawarcia z nim umowy najmu ściany pod powierzchnię reklamową oraz nakładała na Krzysztofa W. obowiązek uzyskania szeregu zgód, w tym konserwatora zabytków.
Krzysztof W. odmówił dostosowania się do tej uchwały i wystąpił z pozwem do Sądu Okręgowego w Krakowie o jej uchylenie. Tłumaczył, że elewację zmienił na własny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta