Powodzenie firmy zależy od sukcesu klienta
Współpraca dwóch podmiotów w branży usługowej powinna polegać na wspólnym diagnozowaniu problemów i rozwiązywaniu ich, finalnie zaś przynosić korzyści.
Czym jest sukces przedsiębiorstwa? Zgodnie z definicją składają się na niego: pomyślny wynik finansowy, osiągnięcie zamierzonego celu i wzbogacenie się. Jednak sukces to coś więcej niż wyższość przychodu nad kosztami. To przede wszystkim efekt współpracy z ludźmi: pracownikami, klientami i dostawcami, którzy wspólnie kształtują pozytywne rezultaty. Wyniki finansowe to niejako „efekt uboczny" ich wzajemnych relacji.
Działając od 26 lat w branży doradczej w Polsce, staram się zarządzać w taki sposób, aby firmy odnosiły sukces: zarówno finansowy, jak i konkurencyjny. Jednak moim głównym celem nie jest czerpanie możliwie największych korzyści finansowych, ale współpraca z klientami na partnerskich zasadach – wówczas każdy sukces staje się wspólnym sukcesem.
W branży usługowej często spotyka się firmy, które same siebie ograniczają, skupiając się wyłącznie na kalkulacjach, ile mogą „wycisnąć" z klienta. Spotykając się z klientem,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta