Poznaj swój wzór na konkurencję
O złożonej materii audytu i strategii wzorniczej, konieczności wyboru doświadczonej firmy, która wykona usługę i przygotuje takie dokumenty oraz szansach zdobycia unijnego dofinansowania przekonuje Agnieszka Haponik, Head of Marketing w firmie Idealia, w rozmowie z Michałem Kołtuniakiem.
Rz: Czy wzornictwo i poszukiwanie nowych rozwiązań w tym zakresie może być w ogóle przedmiotem unijnego dofinansowania? A może dążąc do podniesienia konkurencyjności, firmy powinny koncentrować się na innych, „twardych" inwestycjach i nie zaprzątać sobie głowy jakimś tam designem?
Agnieszka Haponik: Każda firma dąży do tego, by jej konkurencyjność na rynku rosła. Można to uzyskać różnymi metodami, np. wdrożyć innowacyjny produkt, zatrudnić najlepszych specjalistów na rynku, zoptymalizować koszty czy zainwestować w marketing. Sposobów jest wiele, jednak wszystkie łączy konieczność sporych inwestycji finansowych. Dla tych, którzy swoją siłę widzą w strategii wzorniczej, pomocną dłoń wyciąga Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, organizując konkurs z działania 1.4 – Wzór na konkurencję, w ramach którego można zyskać nawet 3 mln zł dofinansowania. Odpowiadając wprost na pytanie: tak, są dotacje na rozwój i wykorzystanie wzornictwa oraz tak – warto o nie powalczyć, gdyż wzornictwo stwarza duże szanse na zwiększenie konkurencyjności na rynku.
Kto może się ubiegać o takie wsparcie?
Akurat o dofinansowanie w ramach działania 1.4 – Wzór na konkurencję mogą ubiegać się firmy z Polski wschodniej (województwo warmińsko-mazurskie, świętokrzyskie, podlaskie, podkarpackie, lubelskie), które...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta