Mocny dolar obniża zyski polskich firm odzieżowych
LPP i CCC, największa odzieżowa i obuwnicza firma w Polsce, zwiększają sprzedaż, ale ich zyski topnieją z powodu osłabienia złotego i kosztów rozwoju.
Maciej Rudke
Odzieżowe LPP, właściciel takich marek jak Reserved, Mohito, Cropp, Sinsay, House i Talinder, w I kwartale miało 66 mln zł straty netto – była ona o 76 proc. większa niż rok temu. Ujemny wynik (18 mln zł) zanotowało też CCC, które rok temu miało 6 mln zł zysku.
Dolar zjada marże
Przychody obu firm, głównie za sprawą otwarć sklepów, wyraźnie wzrosły: w przypadku LPP o 17 proc. (do 1,18 mld zł), zaś w CCC o 24 proc. (do 535 mln zł). W tym samym czasie powierzchnia handlowa spółek urosła odpowiednio o 14 proc. i 27 proc.
Intensywny rozwój jest jedną z odpowiedzi na pytanie, skąd straty, skoro przychody wyraźnie wzrosły. Z powodu otwarć sklepów zwiększyły się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta