Polacy wolą droższe AGD. Samsung liderem rynku
Koreańczykom wystarczyło parę lat, by stać się najpopularniejszą marką. Wyprzedzili Boscha i polską Amica.
piotr mazurkiewicz
Na uznanie zasługuje fakt, że Samsung odniósł sukces tak szybko. Firma przed zakupem pod koniec 2009 r. dwóch fabryk od Amiki Wronki na rynku AGD w zasadzie nie istniała.
Dopiero produkcja w Polsce lodówek i pralek pozwoliła na mocne zaistnienie także w tym segmencie. To kolejny etap ekspansji Samsunga w Polsce, koncern od kilku lat jest zdecydowanym liderem sprzedaży telewizorów, mocny jest także choćby na rynku smartfonów.
Od RTV do AGD
O tym, jak ostra jest konkurencja na rynku AGD, świadczy m.in. fakt, że również koreańskiemu LG takiego wyczynu powtórzyć się nie udało, choć firma wiele kategorii sprzętu produkuje także w naszym kraju. Jeśli chodzi o AGD, to jej udział oscyluje wokół 2–3 proc. i zmienia się nieznacznie.
Tymczasem Samsung w ciągu roku zwiększył udział o 0,9 pkt proc. i ta marka odpowiada już za ponad 16 proc. rynku AGD. Głównie dzięki bardzo mocnej pozycji w sprzedaży lodówek, gdzie ma ponad 30...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta