Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polacy wolą droższe AGD. Samsung liderem rynku

13 maja 2016 | Ekonomia
Branża jest na fali wznoszącej
źródło: Rzeczpospolita
Branża jest na fali wznoszącej

Koreańczykom wystarczyło parę lat, by stać się najpopularniejszą marką. Wyprzedzili Boscha i polską Amica.

piotr mazurkiewicz

Na uznanie zasługuje fakt, że Samsung odniósł sukces tak szybko. Firma przed zakupem pod koniec 2009 r. dwóch fabryk od Amiki Wronki na rynku AGD w zasadzie nie istniała.

Dopiero produkcja w Polsce lodówek i pralek pozwoliła na mocne zaistnienie także w tym segmencie. To kolejny etap ekspansji Samsunga w Polsce, koncern od kilku lat jest zdecydowanym liderem sprzedaży telewizorów, mocny jest także choćby na rynku smartfonów.

Od RTV do AGD

O tym, jak ostra jest konkurencja na rynku AGD, świadczy m.in. fakt, że również koreańskiemu LG takiego wyczynu powtórzyć się nie udało, choć firma wiele kategorii sprzętu produkuje także w naszym kraju. Jeśli chodzi o AGD, to jej udział oscyluje wokół 2–3 proc. i zmienia się nieznacznie.

Tymczasem Samsung w ciągu roku zwiększył udział o 0,9 pkt proc. i ta marka odpowiada już za ponad 16 proc. rynku AGD. Głównie dzięki bardzo mocnej pozycji w sprzedaży lodówek, gdzie ma ponad 30...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10444

Wydanie: 10444

Spis treści
Zamów abonament