Zabójcy reklam coraz groźniejsi
Popularność adblocków doprowadziła do powstania rynku firm pomagających wydawcom bronić się przed nimi. Eksperci zastanawiają się, czy lepiej zjawisko zwalczać technologicznie, czy uczynić reklamę bardziej przyjazną.
magdalena lemaŃska
Wyliczone przez eMarketera 27 mld dol., które wydawcy stracą w tym roku z powodu zablokowanych reklam, to duża motywacja do znalezienia wyjścia z sytuacji. W odpowiedzi szybko pojawiają się na rynku nowe narzędzia do zwalczania adblocków.
– Poza działaniami edukacyjno-informacyjnymi koordynowanymi przez IAB Polska wydawcy starają się samodzielnie skłonić użytkowników swoich serwisów do rezygnacji z adblockerów, odcinając ich od konkretnych treści lub stosując różnego rodzaju zachęty – mówi Anna Miotk z Polskich Badań Internetu.
Rodzi się nowy rynek
Te rozwiązania to całkowite blokowanie stron WWW przed użytkownikami adblocków i informowanie o tym, że pieniądze z reklam finansują ciekawe dla nich treści albo np. wyświetlanie im zachęty do zapłacenia za kliknięty artykuł jako...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta