Kosmetyki Made in Poland podbijają świat
Nasze firmy wykorzystały rządowy program promocji branży i za granicą sprzedają już produkty za prawie 10 mld zł.
Anita Błaszczak
W ubiegłym roku z Polski wyjechało w świat 215,5 tys. ton kosmetyków za prawie 9,9 mld zł. To oznacza niemal 7-proc. wzrost wartości ich eksportu w porównaniu z udanym poprzednim rokiem i pobicie dotychczasowego rekordu. Nie na długo jednak, gdyż – jak twierdzą przedstawiciele branży – bieżący rok przyniesie kolejny rekordowy wynik, a zagraniczna sprzedaż naszych kosmetyków z pewnością przekroczy 10 mld zł.
Potwierdzają to wyniki za pierwsze dwa miesiące, gdy eksport produktów dla urody wzrósł o ponad 10 proc. – Polska zaczyna być coraz bardziej widoczna jako silny gracz na rynku kosmetycznym i to nie tylko w Europie – podkreśla Joanna Popławska, prezes Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego (PZPK) i wiceprezes ds. globalnej produkcji Oriflame....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta