Dzień dziecka coraz bardziej obfity
Rynek produktów dziecięcych będzie rósł o 4-5 proc. rocznie. Wydatki rodziców na pociechy przyspieszą m.in. za sprawą programu 500+.
W ostatnich miesiącach o budżetach przeznaczanych na potrzeby najmłodszych Polaków w związku z rządowym programem mówiło się szczególnie dużo. Ale w tym roku nawet bez dodatkowych 500 zł miesięcznie na dziecko wydatki na odzież, zabawki czy inne produkty dla dzieci wyniosą już niemal 10 mld zł, a szczególnie widać to w tym okresie.
Sklepowy boom
– Dzień Dziecka to drugi, obok świąt Bożego Narodzenia, najważniejszy moment zakupu zabawek. Od kilku już lat hitami sprzedaży są zabawki z postaciami lub nawiązujące do popularnych filmów czy seriali dla najmłodszych. W tym roku spodziewamy się także dużego zainteresowania poszerzoną ofertą rowerów – mówi Michał Sikora, rzecznik Tesco Polska.
Z badania przeprowadzonego przez serwis Ceneo wynika, że aż 60 proc. rodziców spodziewa się, że ich dzieci z tej okazji otrzymają kilka prezentów, co dziesiąty – nawet ponad sześć.
– Taki sam odsetek zamierza kupić prezenty dla kilkorga dzieci – co piąty więcej niż dla czworga. Nic dziwnego zatem, że budżety przeznaczane na ten cel są całkiem spore i sięgają kilkuset złotych (w co piątej rodzinie nawet...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta