Czas na współpracę ponad sektorami
Z uwagi na zanikanie tradycyjnych branż i powstawanie innowacji na ich styku ważne jest wspieranie kooperacji firm o różnej wielkości i z różnych sektorów.
W Rzeszowie podczas spotkania z cyklu Ogólnopolskie Forum Innowacyjności rozmawiano m.in. o tym, jak innowacje mogą przyspieszyć rozwój gospodarczy. Mają one nie tylko uchronić Polskę przed tzw. pułapką średniego dochodu, ale umożliwić firmom szerszą sprzedaż za granicą i to nie w roli podwykonawcy, ale głównego dostawcy. To on, sprzedając ostatecznemu odbiorcy, inkasuje jednocześnie największą część marży za produkt czy usługę. Pozostaje przy tym najbardziej elastycznym ogniwem w procesie od produkcji do sprzedaży.
Na miarę aspiracji
– Nikt nie czuje się dobrze z określeniem tani podwykonawca. Nie jest to też poziom aspiracji polskiej przedsiębiorczości. Żyjemy w świecie, w którym każdy konsument może dzięki internetowi znaleźć swój idealny produkt. Warto wykorzystać to jako trampolinę do budowy znacznie szerszej obecności polskich firm na świecie. Nie da się jednak tego zrobić bez innowacji – mówiła Magdalena Dziewguć, szefowa Google for Work. Jak przekonywała, nie ma branży, w której nie pojawiłby się nowy model biznesowy całkowicie oparty na internecie i, co za tym idzie, o szybszy dostęp do konsumenta.
Zdaniem Arkadiusza Sylpaczuka, doradcy ds. projektów inwestycyjnych w firmie doradczej ADM Consulting Group, wśród przedsiębiorców, zwłaszcza tych z sektora...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta