Biometria pomoże bankom w Polsce
Instytucje finansowe muszą poprawiać obsługę, by utrzymać klientów. Coraz częściej prowadzą zaawansowane badania, a nawet neuromarketing.
Aż 41 proc. Polaków poleciłoby swój bank innym. Z badań Boston Consulting Group wynika, że najbardziej aktywna na tym polu jest grupa najmłodszych użytkowników usług bankowych, w wieku 18–24 lata. Tu aż 23 proc. osób rekomenduje swój bank, nawet gdy nie są o to pytani, a 65 proc. poleciło, gdy zostali zapytani.
Jednak to nie o nich najmocniej będą konkurować banki. Największym wyzwaniem są najbardziej dochodowi klienci – czyli osoby w wieku 35–44 lata. A w tej grupie zaledwie 21 proc. klientów rekomenduje swój bank, z czego tylko 12 proc. poleca nawet, gdy nie są o to pytani.
Dlatego banki kładą szczególny nacisk na poprawę oceny ich usług, a same badania są coraz bardziej wyszukane i szczegółowe.
– Banki coraz częściej sięgają po badania etnograficzne,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta