Piłkarskie żniwa dla browarów
Podczas Euro 2016 zwiększy się sprzedaż piwa w Polsce. Do kupowania chmielowych trunków mogą zachęcić dodatkowo niskie ceny.
Beata drewnowska
Duże wydarzenia sportowe, takie jak zaczynające się w najbliższy piątek Euro, sprzyjają zakupom piwa. W ostatnim 15-leciu w latach, w których rozgrywane były piłkarskie mistrzostwa, spożycie piwa w przeliczeniu na jednego mieszkańca Polski zwiększało się średnio o 5,9 proc. W latach, w których nie było rozgrywek, wzrost wynosił zaledwie 0,6 proc. – szacuje BGŻ BNP Paribas.
W unijnej czołówce
Browary liczą, że także podczas Euro 2016 uda im się zwiększyć sprzedaż piwa. Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej, lidera polskiego rynku piwa, powiedział w rozmowie z „Rzeczpospolitą", że od maja do końca lipca sprzedaż piwa może być o 4,5 proc. wyższa niż w tym samym czasie przed rokiem. Aby tak się jednak stało, oprócz piłkarskich emocji, dopisać musi także pogoda.
– Euro 2016 to z pewnością znacząca dodatkowa okazja do spotkań towarzyskich, wspólnego kibicowania, którym często towarzyszy konsumpcja piwa – mówi Magdalena Brzezińska,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta