Efektowna, ale nieskuteczna
Marissa Mayer | Jedna z najbardziej znanych kobiet biznesu próbowała postawić Yahoo na nogi. Jednak taktyka dużych przejęć à la Google czy Facebook nie przyniosła rezultatu.
Piotr mazurkiewicz
Podział Yahoo to koniec epoki. Telekomunikacyjny Verizon za niemal 5 mld dol. kupi część firmy – wyszukiwarkę, system pocztowy oraz infrastrukturę reklamową. Po sfinalizowaniu transakcji wszystko będzie zintegrowane z operacjami spółki AOL, przejętej przez Verizon rok temu.
Yahoo się miota
W komunikacie czytamy, że połączone spółki będą działać poprzez 25 marek serwisów czy usług. Yahoo podaje, że ma miesięcznie 1 mld użytkowników, z czego ok. 60 proc. przypada na segment mobilny.
Jeszcze kilkanaście lat temu Yahoo warte było ponad 100 mld dol., a w 2008 roku firma odrzuciła ofertę przejęcia od Microsoftu za 45 mld dol. Przychody i zyski jednak spadały.
– Historia Yahoo to dowód, że nawet pionierzy swojej epoki nie mają zagwarantowanego miejsca wśród liderów – mówi Mirosław Godlewski, odpowiadający za sektor TMT w Boston Consulting Group.
Yahoo powstało w 1994 r. Firmę założyli David Filo i Jerry Yang – sami...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta