Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Twarz celebryty w reklamie bez żadnych przywilejów

27 lipca 2016 | Prawo

Wizerunek to nie utwór, a do wynagrodzenia za jego wykorzystanie nie stosuje się 50-proc. kosztów autorskich.

aleksandra tarka

Zmartwi ta wiadomość sportowców, aktorów i inne znane osoby, które zarabiają na udostępnianiu swojego wizerunku w reklamach, akcjach marketingowych i promocyjnych.

We wtorek Naczelny Sąd Administracyjny uznał, że do wynagrodzenia z tytułu takich kontraktów nie stosuje się preferencyjnych 50-proc. kosztów autorskich.

Błąd płatnika

Spór dotyczył klubu sportowego z Sosnowca, któremu fiskus zarzucił naruszenie obowiązków płatnika. Chodziło o zaliczki na PIT od umów m.in. z zawodnikami i trenerami, na podstawie których, za wynagrodzeniem, osoby te udzieliły prawa do wykorzystania ich wizerunku. Chodziło o zdjęcia, materiały reklamowe, filmiki z udziałem zawodników. Do zawartych umów klub...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10507

Wydanie: 10507

Spis treści
Zamów abonament