Twarz celebryty w reklamie bez żadnych przywilejów
Wizerunek to nie utwór, a do wynagrodzenia za jego wykorzystanie nie stosuje się 50-proc. kosztów autorskich.
aleksandra tarka
Zmartwi ta wiadomość sportowców, aktorów i inne znane osoby, które zarabiają na udostępnianiu swojego wizerunku w reklamach, akcjach marketingowych i promocyjnych.
We wtorek Naczelny Sąd Administracyjny uznał, że do wynagrodzenia z tytułu takich kontraktów nie stosuje się preferencyjnych 50-proc. kosztów autorskich.
Błąd płatnika
Spór dotyczył klubu sportowego z Sosnowca, któremu fiskus zarzucił naruszenie obowiązków płatnika. Chodziło o zaliczki na PIT od umów m.in. z zawodnikami i trenerami, na podstawie których, za wynagrodzeniem, osoby te udzieliły prawa do wykorzystania ich wizerunku. Chodziło o zdjęcia, materiały reklamowe, filmiki z udziałem zawodników. Do zawartych umów klub...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta