Cydry szykują się do dużego skoku
mój biznes | Cydrownia sięga po finansowanie społecznościowe, by umocnić swoją pozycję na rosnącym rynku lekkich alkoholi z jabłek. Liczy na 402 tys. złotych.
Beata Drewnowska
– Produkcja i sprzedaż cydrów to ciekawa przygoda, a zarazem duże wyzwanie – mówi Robert Sieradzki, prezes i akcjonariusz firmy Cydrownia. – Zdobyliśmy już jednak spore doświadczenie, które chcemy przekuć na sukces rynkowy – dodaje.
Nawet tysiąc regałów
Sposobem, by tego dokonać, mają być specjalne regały z cydrami, które spółka nazywa „przewodnikami cydrowymi". Może ich trafić do sklepów nawet tysiąc, o ile Cydrownia zdobędzie 402 tys. zł w ramach finansowanie społecznościowego (ang. crowdfunding). Sprzedaż 13,4 tys. akcji spółki na platformie Beesfund już ruszyła i potrwa dwa miesiące. Oferowane walory stanowią niespełna 12 proc. kapitału Cydrowni.
– Zdecydowaliśmy się na crowdfunding, bo w ten sposób możemy przyspieszyć rozwój – wyjaśnia Paweł Jurga, członek zarządu Cydrowni. – Dodatkowo zyskamy ambasadorów naszego projektu i przyczynimy się do wypromowania cydru w Polsce – dodaje.
W Cydrowni...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta