Floty pod napięciem
Samochody | Przewoźnicy muszą przygotować się na elektryczne ciężarówki.
Robert Przybylski
Po dekadach dyskusji i apeli pracodawców, w tym roku wreszcie Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało podstawy programowe i samorządy uruchomiły w szkołach zawodowych kształcenie w zawodzie kierowca-mechanik. W całym kraju we wrześniu ruszyły lekcje w 31 klasach.
Możliwe jednak, że wysiłek ten nie całkiem ma sens, bo jest wysoce prawdopodobne, że już za kilka lat ciężarówka diametralnie się zmieni. Zamiast silnika wysokoprężnego otrzyma elektryczny – zatem potrzebne będą inne umiejętności mechanika, a raczej elektryka.
Elektryczne ciężarówki
Przewoźników przekonuje do nowego napędu szef techniki w dziale ciężarówek Mercedes-Benz, Uwe Baake.
– Mogę sobie wyobrazić całkowicie elektryczne ciężarówki dystrybucyjne – przekonuje Baake. I wskazuje na postęp w budowie akumulatorów. Przyznaje, że elektryczne samochody są bardzo drogie, jednak spodziewa się znacznego spadku cen.
– Elektryczne samochody pojawią się po 2020 roku, kiedy ceny akumulatorów zmaleją, natomiast włodarze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta