Na świecie jest za dużo marek
Dominique Delport | W mediach zachodzą fascynujące zmiany. Ich tempo potrafi być jednak przytłaczające – mówi szef grupy Havas Media w rozmowie z Magdaleną Lemańską.
Rz: Czemu w czasach, gdy reklamy są teoretycznie najlepiej w historii dopasowane do gustów poszczególnych osób, jednocześnie najwyższe jest użycie programów do blokowania ich?
Dominique Delport: Ludzie są reklamami znudzeni. Zwłaszcza internet pełen jest złych reklam. Dlatego branża musi się zacząć sama regulować. Każdy w ramach własnej firmy musi rozwinąć technologię, narzędzia, całą kulturę, która pozwoli tym obszarem lepiej zarządzać i mieć szerszy odbiór wśród ludzi. Ludzie spokojnie mogą obyć się bez 75 proc. marek, jakie istnieją dziś na świecie. Czas się obudzić! Naszym obowiązkiem jest w tych czasach sprawić, by reklamy były bardziej adekwatne do potrzeb.
W jaki sposób?
Jeśli np. jestem matką i mam dziecko z jakąś alergią pokarmową, na pewno chętnie wysłucham komunikatu specjalnie wykreowanego dla mnie dokładnie na ten temat. W tym sensie zautomatyzowana i sprofilowana pod odbiorców reklama może być bardzo pomocna. Nie można już dziś nadawać do wszystkich identycznego komunikatu reklamowego, to przestało działać. W naszej branży zachodzą teraz fascynujące zmiany,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta