Poznanie specyfiki kraju pierwszym krokiem do ekspansji
Rozpoznanie zagranicznego rynku, jego mocnych i słabych stron, podobieństw i różnic w porównaniu z rodzimym podwórkiem, powinno być pierwszą czynnością wykonaną przed podjęciem decyzji o eksporcie lub inwestycji.
Michał Kołtuniak
„Europa nie jest obszarem jednolitym w kontekście zachowań konsumenckich – pisze Paweł Chaber na Portalu Innowacji (www.pi.gov.pl) i dodaje, że „każdy rynek krajowy posiada swoją specyfikę, która wynika z różnych uwarunkowań – geograficznych, kulturowych, społecznych czy ekonomicznych. Czynniki te wpływają na otoczenie, które determinuje styl życia, zachowania i preferencje zakupowe konsumentów. Ta specyfika może okazać się szansą na rozwój, jeśli firma odpowiednio pozna rynek. Czynnikiem kulturowym może być wiedza na temat obyczajów czy świąt, co wpływa na sezonowość sprzedaży. Przykładowo, firma oferująca asortyment sportowy powinna znać popularne dyscypliny na danych rynkach. Na Węgrzech bardzo popularna jest piłka wodna i szermierka, na Litwie jest to koszykówka, a w Czechach i na Słowacji – hokej". Tak kończy się podsumowanie kolejnego artykułu z serii tekstów poświęconych procesowi wchodzenia na obce rynki (internacjonalizacji, umiędzynarodowienia) firm z branży e-commerce. W skład tego cyklu wchodzą:
-...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta