Przyjdzie czas na małe jeepy
Coraz więcej osób aktywnie spędza czas, więc rośnie popyt na auta, którymi jeździ się na co dzień, ale kiedy nadarzy się okazja, pojadą także po terenie – mówi prezes Jeepa na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.
dante zilli
Rz: Jeep to silna amerykańska marka, gdzie duże samochody terenowe zawsze dobrze się sprzedawały. Europejczycy wybierali i nadal wybierają zazwyczaj auta lżejsze. Skąd w takim razie sukces Jeepa na naszym kontynencie w ostatnich latach?
Widzę tutaj trzy powody. Może i Jeep był w Europie mniej popularny, jako auto, którym się jeździ, ale zawsze silna była świadomość tej marki. Jako produkt marka musiała jednak zostać odświeżona i szczerze mówiąc, dla marketingu było to wielkie wyzwanie. Wiem na przykład, że w Polsce, bardzo ważnego rynku dla nas, była to „od zawsze" marka znana, istniała także świadomość, do czego nadaje się nasze auto. Powód drugi to sam produkt. Zaczęło się na dobre w 2013 roku, kiedy wprowadziliśmy na rynek grand cherokee z nowym napędem i automatyczną skrzynią biegów. Wtedy na rynku europejskim wyraźnie ożyło zainteresowanie. Pamiętam, że cztery lata temu zaskoczył nas polski rynek, gdzie grand cherokee w swoim segmencie okazał się najczęściej sprzedawanym autem, a Polska nagle znalazła się w czołówce największych europejskich rynków dla Jeepa. Cały rynek okazał się wyjątkowy, bo Polacy sprawiają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta