Lublin podłącza się do prądu
Pojazdy elektryczne zdominują transport publiczny w mieście. Inne samorządy też chcą modernizować tabor.
Po ulicach Lublina w 2021 r. ma jeździć 150 trolejbusów i 33 autobusy elektryczne. To pojazdy nieemitujące szkodliwych związków i pyłów zawieszonych, będących przyczyną smogu. Udział zeroemisyjnego transportu w Kozim Grodzie sięgnie u progu kolejnej dekady 44 proc. Dziś to 28 proc., na które składa się 110 pojazdów „na szelkach" i jeden „elektryk". Jeśli weźmiemy pod uwagę także niskoemisyjny tabor (z silnikiem spełniającym restrykcyjne normy Euro 6, np. hybrydowym), to przyjazna środowisku lubelska flota komunikacji miejskiej powiększy się z ok. 41 do 62 proc.
Hybrydy i elektryki
Lublin jest w awangardzie polskiej elektromobilności już od 63 lat. Jako jedno z trzech polskich miast (obok Gdyni i Tychów) rozwija transport oparty na trolejbusach. Dziś system pozwalający na ich poruszanie się po mieście składa się z 12 zarządzanych zdalnie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta