Ślązacy chcą u siebie marek luksusowych
Wojciech Cieślak, członek zarządu spółki Silesia Outlet
Rz: Z badań wynika, że osiem na dziesięć osób odwiedzających polskie outlety robi w nich zakupy, wydając jednorazowo – średnio – ponad 240 zł. To mało w porównaniu z outletami na Zachodzie. Z czego to wynika?
Wojciech Cieślak, członek zarządu spółki Silesia Outlet: To mniej więcej jedna trzecia tego, co wydają klienci w zachodnich outletach. Z czego to wynika? Oczywiście z różnicy w dochodach między nami i naszymi zachodnimi sąsiadami. Natomiast w ostatnich dziesięciu latach zaobserwowałem 50-procentowy wzrost dochodów z mkw. powierzchni handlowej w polskich outletach – a więc tendencja jest dobra. Zwłaszcza na Śląsku, który po Warszawie jest drugim, co do zamożności, regionem w Polsce. Mieszka tu 2,5 mln ludzi, a Gliwice to drugie po Warszawie miasto w Polsce z najwyższym dochodem na mieszkańca – jak pokazywały dane GUS w 2015 r.
W Polsce w centrach wyprzedaży jest mało marek z najwyższej półki. Czy to się zmieni?
Rynek outletowy jest zawsze odbiciem sytuacji na rynku detalicznym i w regularnych centrach handlowych,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta