Jesteśmy silni dzięki sile polskich przedsiębiorstw
McDonald's to marka globalna, ale wpisuje się w lokalne gusta, a restauracje prowadzą polscy przedsiębiorcy – zauważa Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych w McDonald's Polska.
Rz: Zacznijmy w lekkim tonie. Jakie kanapki najchętniej kupują Polacy?
Krzysztof Kłapa: Oczywiście bardzo różne, ale wspomniałbym o jednej, która powstała specjalnie, mając na względzie gusta Polaków i nazywa się WieśMac. To bardzo popularny produkt. Warto też dodać, że McWrapy, linia, która jest sprzedawana na całym świecie w 35 tys. lokali, to pomysł z Polski. Sprzedajemy więc globalnie pomysł, który powstał tu, nad Wisłą.
Jak duży jest rynek gastronomiczny w Polsce i jak szybko rośnie?
Można go liczyć w miliardach złotych i najważniejsze, że wciąż dynamicznie rozwija się, jeśli chodzi o procentowy wzrost. Mowa o wzroście nawet szybszym niż tempo PKB. To rynek bardzo obiecujący ze względu na coraz ciekawiej wyglądającą kieszeń Polaków. Ostatnie lata, patrząc z punktu widzenia McDonald's, to lata ciekawej prosperity. Mamy już 385 lokalizacji w Polsce.
Macie jakiś cel w tym względzie, przykładowo do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta