Znane marki nie dają rady w sieci
handel | Abercrombie & Fitch może być kolejną dużą firmą odzieżową w USA, która nie radząc sobie z internetową konkurencją, ogłosi upadłość. piotr mazurkiewicz
Kultowa marka Abercrombie & Fitch podała, że rozmowy o pozyskaniu inwestora zostały zerwane. Według informacji agencji Reuters najbliżej ich sfinalizowania był fundusz Sycamore Partners, choć spekulowano też o branżowych chętnych, np. American Eagle.
Klient woli sieć
Akcje Abercrombie & Fitch po ogłoszeniu informacji straciły ponad 20 proc., ale spadki dotknęły też inne spółki z branży, jak GAP. Amerykanie wolą kupować ubrania w sieci, ale choć czołowe marki mają własne e-sklepy, to jednak tracą klientów. Ci wolą platformy z ofertą wielu marek, jak Amazon. Z tego powodu w ciągu ostatnich dwóch lat trzy duże sieci – Aeropostale, Wet Seal oraz BCBG Max Azria wystąpiły o ochronę przed wierzycielami. A to nie koniec.
W 2015 r. już 18 proc. sprzedaży odzieży w USA odbywało się w internecie. A to największy rynek odzieżowy na świecie, wart już ponad 300 mld dol., który – według szacunków – w 2021 r. ma dojść do niemal 390 mld dol. – Amazon wykonał świetny ruch, wchodząc we współpracę z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta