Prawidłowo wyłoniony wykonawca otwiera drogę do zdobycia dotacji
Przedsiębiorcy z Polski wschodniej mogą starać się o dofinansowanie na zakup usługi związanej z rozwojem i wykorzystaniem nowoczesnego wzornictwa i marketingu. Jednak warunkiem uzyskania pomocy jest wybór odpowiedniej firmy doradczej.
Michał Kołtuniak
Mikro, mali i średni przedsiębiorcy prowadzący działalność na obszarze Polski wschodniej (województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, podkarpackie, świętokrzyskie i lubelskie) mogą ubiegać się o środki z działania 1.4 „Wzór na konkurencję", które składa się na program „Polska wschodnia". Przewiduje ono wsparcie na dwa rodzaje, powiązanych ze sobą tematycznie projektów. Pierwszy obejmuje przeprowadzenie audytu wzorniczego i opracowania na jego podstawie strategii wzorniczej.
Co wydaje się oczywiste, taki audyt musi zostać przygotowany przez podmiot trzeci, zewnętrzny w stosunku do firmy. Chodzi przecież o to, aby ocenę stanu przedsiębiorstwa, w szczególności pod kątem realizowanych strategii wzorniczych lub szerzej marketingowych, wystawiła osoba mająca obiektywne spojrzenie. I aby wydała swoje rekomendacje co do dalszych działań.
Nie dla dowolności
Jednocześnie należy zaznaczyć, że wyboru właściwej firmy doradczej nie można wykonać w sposób zupełnie dowolny. W szczególności powinni o tym pamiętać przedsiębiorcy, którzy do tej pory nie korzystali z unijnych pieniędzy (generalnie pomocy publicznej), finansując wszystkie zakupy, inwestycje, usług doradcze ze środków własnych. W takim przypadku nikt nie patrzy na ręce, a wybór dostawcy lub usługodawcy jest generalnie sprawą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta