Auto za granicą – uwaga na ekstrakoszty
Wypożyczalnie pojazdów często ukrywają w umowach dodatkowe opłaty, np. za ubezpieczenia lub uszkodzenia.
W 2015 r. Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce dostało 109 skarg na wypożyczalnie. Rok później o 10 proc. więcej. W tym roku już ponad 70. Najczęściej dotyczą firm zarejestrowanych w Portugalii, Hiszpanii, we Włoszech i w Wlk. Brytanii.
90 proc. to skargi na opłaty nieujawnione przy rezerwacji auta online. Konsumenci dowiadują się o nich dopiero przy odbiorze lub zwrocie auta, a czasem po powrocie z urlopu, sprawdzając limit karty kredytowej. Obejmują głównie dodatkowe ubezpieczenie i rzekome lub zawyżone koszty naprawy pojazdu.
– Trzeba wiedzieć, że treść internetowa nie zawsze zgadza się z faktycznie oferowaną usługą – zauważa Piotr Stańczak, dyrektor...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta