Opel w rękach PSA: Francuzi oficjalnie przejęli markę
Wcześniej niż planowano doszło do zamknięcia transakcji przejęcia Opla przez francuską Grupę PSA.
Koncern motoryzacyjny, który powstał po połączeniu francuskiej Grupy PSA i niemiecko-brytyjskiego Opla/Vauxhalla z udziałem w rynku zbliżonym do 17 proc. i pięcioma markami – Peugeot, Citroen, DS, Opel i Vauxhall – wyprzedzi Grupę Renault i będzie drugi pod względem wielkości po Grupie Volkswagena.
PSA zapłaciła General Motors za europejską część amerykańskiego koncernu 2,2 mld euro. Synergia wynikająca z tej fuzji szacowana jest na 1,7 mld euro rocznie. Ma ona polegać między innymi na wykorzystywaniu wspólnych platform np. dla Corsy, Peugeota 208 i Citroena C3. Wspólne będą także zakupy oraz koszty ponoszone na badania i rozwój. Najbliższy cel to dojście do wspólnej sprzedaży 5 mln aut. W 2016 PSA i Opel sprzedały razem 4,3 mln...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta