Różnicowanie kontrahentów czynem nieuczciwej konkurencji
Prowadzę firmę, która zajmuje się dystrybucją okien. Jeden z moich kontrahentów (firma M – największy w Polsce producent okien) wziął udział w targach wyposażenia domów zorganizowanych przez firmę P, na skutek czego ta ostatnia uzyskała od firmy M wiele korzystnych rabatów przy nabywaniu okien wyprodukowanych przez M. Ja natomiast nie otrzymałem takich upustów. Uważam, że firma M wykorzystała swoją dominującą pozycję na rynku dowolnie różnicując sytuację swoich kontrahentów. Czy moje stanowisko jest słuszne – pyta pan Piotr.
Czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta. Czynami nieuczciwej konkurencji są w szczególności: wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd oznaczenie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta