Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Różnicowanie kontrahentów czynem nieuczciwej konkurencji

18 sierpnia 2017 | Prawo w biznesie | Anna Borysewicz

Prowadzę firmę, która zajmuje się dystrybucją okien. Jeden z moich kontrahentów (firma M – największy w Polsce producent okien) wziął udział w targach wyposażenia domów zorganizowanych przez firmę P, na skutek czego ta ostatnia uzyskała od firmy M wiele korzystnych rabatów przy nabywaniu okien wyprodukowanych przez M. Ja natomiast nie otrzymałem takich upustów. Uważam, że firma M wykorzystała swoją dominującą pozycję na rynku dowolnie różnicując sytuację swoich kontrahentów. Czy moje stanowisko jest słuszne – pyta pan Piotr.

Czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta. Czynami nieuczciwej konkurencji są w szczególności: wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd oznaczenie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10829

Wydanie: 10829

Spis treści
Zamów abonament