Pokolenie milenialsów dyktuje warunki
Są generacją przełomu kulturowego. Wolni, kapryśni, skoncentrowani na sobie, krytyczni i niezastąpieni.
Pokolenie Y, czyli ludzie urodzeni między 1980 a 2000 r., nie pamiętają „starych czasów". Różnią się od poprzednich generacji jak dzień od nocy. Wychowani są w epoce wolnorynkowej i dostępności wszelkich dóbr. Nie są przywiązani do miejsca zamieszkania, ale do stylu życia. Nie gromadzą, mniej oszczędzają, niechętnie biorą kredyty. Wydają pieniądze i żyją według własnych wartości. 90 proc. milenialsów jest aktywnych w mediach społecznościowych. Facebook daje im możliwość tworzenia rozległych sieci kontaktów i demonstrują publicznie swój wizerunek, dzielą się poglądami, preferencjami i promują gadżety określające ich styl życia.
Są kreatywni, energetyczni, pozytywnie nastawieni do swojej przyszłości, ale i roszczeniowi, krytyczni i odporni na informacje zwrotne. Nie przywiązują się do miejsca pracy. Idą tam, gdzie im dobrze, gdzie mają możliwość rozwoju, dobre relacje, gdzie otrzymują pochwały i czują wolność. Uciekają z firm o kulturze folwarcznej i zasilają te, które mają odwagę utrzymywać dynamiczny rozwój i koncentrują się na potencjale ludzkim – te, które porozumiewają się z nimi ich językiem.
Aktywność w sieciach społecznościowych sprawia, żaden konsument w historii nie był tak dobrze poinformowany o produktach i markach jak milenials. Relacyjność, jako jedna z głównych cech tego pokolenia, powoduje, że wymiana informacji zarówno...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta