Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jakie obowiązki ma organizator promocji w sieci

13 września 2017 | Ekspert księgowego | Magdalena Kraszewska-Szuba
źródło: Rzeczpospolita

MEDIA | O zakwalifikowaniu danej akcji marketingowej jako loterii promocyjnej albo konkursu nie decyduje nazwa ogłoszona przez organizatora, ale ich faktyczne cechy. One też będą wyznaczać niezbędne do załatwienia formalności. Magdalena Kraszewska-Szuba

Wzrost znaczenia internetu, a przede wszystkim mediów społecznościowych spowodował, że wiele podmiotów gospodarczych przeniosło wszelkie działania marketingowe, mające na celu promocję produktów albo usług w sieci. Akcje promocyjne często przybierają formę konkursów, w których uczestnik po spełnieniu określonych warunków może wygrać konkretną nagrodę. Media społecznościowe umożliwiają szybkie poinformowanie konsumentów o organizowanym konkursie i pozwalają na stosunkowo niekłopotliwe przeprowadzenie całego wydarzenia.

Wiele firm organizuje na przykład konkurs na swoim fanpage'u w mediach społecznościowych albo współpracuje z blogerami, którzy ogłaszają konkurs na swojej stronie internetowej, gdzie nagrody dostarcza dana współpracująca z właścicielem bloga firma. Każda tego rodzaju akcja promocyjna niesie za sobą konkretne skutki prawne w zależności od tego, czy w świetle obowiązujących przepisów jest faktycznie konkursem czy może loterią promocyjną.

Jak rozróżnić

Decydujący wpływ na ustalenie, jak należy zakwalifikować dane działanie marketingowe ma fakt, czy przyznanie nagród odbywa się w drodze przypadku. Loteria jest wysoce atrakcyjną formą promocji, ponieważ proces przyznawania nagród jest zwykle krótkotrwały i bardzo prosty – z wszystkich osób, które wzięły udział w danym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10851

Wydanie: 10851

Spis treści
Zamów abonament