Jakie obowiązki ma organizator promocji w sieci
MEDIA | O zakwalifikowaniu danej akcji marketingowej jako loterii promocyjnej albo konkursu nie decyduje nazwa ogłoszona przez organizatora, ale ich faktyczne cechy. One też będą wyznaczać niezbędne do załatwienia formalności. Magdalena Kraszewska-Szuba
Wzrost znaczenia internetu, a przede wszystkim mediów społecznościowych spowodował, że wiele podmiotów gospodarczych przeniosło wszelkie działania marketingowe, mające na celu promocję produktów albo usług w sieci. Akcje promocyjne często przybierają formę konkursów, w których uczestnik po spełnieniu określonych warunków może wygrać konkretną nagrodę. Media społecznościowe umożliwiają szybkie poinformowanie konsumentów o organizowanym konkursie i pozwalają na stosunkowo niekłopotliwe przeprowadzenie całego wydarzenia.
Wiele firm organizuje na przykład konkurs na swoim fanpage'u w mediach społecznościowych albo współpracuje z blogerami, którzy ogłaszają konkurs na swojej stronie internetowej, gdzie nagrody dostarcza dana współpracująca z właścicielem bloga firma. Każda tego rodzaju akcja promocyjna niesie za sobą konkretne skutki prawne w zależności od tego, czy w świetle obowiązujących przepisów jest faktycznie konkursem czy może loterią promocyjną.
Jak rozróżnić
Decydujący wpływ na ustalenie, jak należy zakwalifikować dane działanie marketingowe ma fakt, czy przyznanie nagród odbywa się w drodze przypadku. Loteria jest wysoce atrakcyjną formą promocji, ponieważ proces przyznawania nagród jest zwykle krótkotrwały i bardzo prosty – z wszystkich osób, które wzięły udział w danym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta