Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Peryferia ważniejsze od metropolii

13 września 2017 | Życie Śląska | Izabela Kacprzak
źródło: Shutterstock

PKP PLK rezygnują z modernizacji linii kolejowej, która miała być podstawą metropolitalnego transportu. Wyparowały 2 mld złotych.

Rozbudowa linii E65, która przecina większość województwa i mogłaby przerzucić aglomeracyjny ruch samochodowy do pociągów, została wycofana z planów modernizacyjnych państwowej spółki PKP PLK do 2023 r. PLK obcięły z 4 do 2 mld zł fundusze na remont tej magistrali kolejowej i zdecydowały, że zrobią połowę planowanego odcinka Tychy–Czechowice-Dziedzice–Zebrzydowice, a więc dla peryferii regionu. To cios dla powstającej właśnie metropolii śląsko-dąbrowskiej – świetnie działający transport publiczny to podstawa jej rozwoju. Dlaczego to takie ważne? Budowa kolei metropolitalnej czy aglomeracyjnej, jak ją nazywano dotychczas, miała odciążyć drogę krajową S86, która łączy Zagłębie ze Śląskiem i jest bardzo obciążona ruchem samochodowym. Na terenie ponad 2,5-milionowej metropolii dobrze działające pociągi, głównie samorządowych Kolei Śląskich, stałyby się alternatywą dla aut.

– Projekt zwiększyłby przepustowość linii kolejowych, m.in. odcinków położonych na naszych najbardziej popularnych trasach, a więc na linii S1: Częstochowa–Gliwice. Obecnie Koleje Śląskie muszą...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10851

Wydanie: 10851

Spis treści
Zamów abonament