Fiskus powinien przyjrzeć się kampanii billboardowej
Jeśli działalność Polskiej Fundacji Narodowej okaże się niezgodna ze statutem, to powinna zapłacić podatek dochodowy.
Opisana w ostatnich dniach przez „Rzeczpospolitą" i inne media sprawa kontrowersyjnej kampanii reklamującej reformę sądownictwa może mieć także swoje skutki podatkowe. Organizująca tę akcję Polska Fundacja Narodowa podlega bowiem przepisom ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Przewidują one, że wolne od podatku są dochody podatników przeznaczone na ważne społecznie cele, w tym na działalność naukową i oświatową. Jeśli zaś otrzymane przez fundację środki idą na inne cele – powinna zapłacić 19-proc. podatek dochodowy.
Ze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta